סינרגיה בלוג
  • בלוג
  • אתר Sinergia Group
  • בלוג
  • אתר Sinergia Group
BI וביג דאטה בקמעונאות
  • כיצד יכולה תשתית רשת מבוססת ענן לשפר את חוויית הלקוח ולתמוך במעבר דיגיטלי חלק בחנות הפיזית
  • קמעונאות – רק האנליטיים ישרדו!
  • לכל הפוסטים
E - COMMERCE
  • הפתרונות החדשניים של רשת וולמארט כדי להתמודד עם אתגר משלוחי המכירות באון ליין
  • מעצבים את עתיד הקמעונאות
  • קמעונאות ב”הפרעה”
  • לכל הפוסטים
מגמות בקמעונאות
  • וועידת הקמעונאות 2018 של מידע כנסים בשיתוף SINERGIA-GROUP
  • “מעצבים את עתיד עולם הצריכה” – מודלים אופרטיביים ליצרנים וקמעונאים
  • מגמות התנהגות קונים בענף הקוסמטיקה והתמרוקים 2017 -2020
  • “מניהול קטגוריה לקמעונאות ממוקדת קונים” – מודל CatMan 2.0™
  • לכל הפוסטים
משחק המכירות
  • וועידת הקמעונאות 2018 של מידע כנסים בשיתוף SINERGIA-GROUP
  • לכל הפוסטים
ניהול קטגוריות ו –TM
  • “מניהול קטגוריה לקמעונאות ממוקדת קונים” – מודל CatMan 2.0™
  • מה שמנהלי מותג צריכים לדעת על שיווק לקונים
  • מצגת על התנהגות קונים בענף הקוסמטיקה והטיפוח
  • PepsiCo ממנפת תובנות הקונים ליצירת מנהיגות בניהול קטגוריה
  • לכל הפוסטים
שיווק לקונים
  • מגמות התנהגות קונים בענף הקוסמטיקה והתמרוקים 2017 -2020
  • כנס OMNISHOPPER INTERNATIONAL בברצלונה – מודל HERO IMAGE של SKIM
  • כנס OMNISHOPPER INTERNATIONAL בברצלונה – חדשנות בשיווק לקונים בחברת לגו
  • “מניהול קטגוריה לקמעונאות ממוקדת קונים” – מודל CatMan 2.0™
  • לכל הפוסטים
שרשרת הפצה ומלאי
  • EDEN – המערכת החכמה שפיתחה וולמארט לשיפור איכות הטריות בשרשרת ההפצה
  • הפתרונות החדשניים של רשת וולמארט כדי להתמודד עם אתגר משלוחי המכירות באון ליין
  • שרשרת הפצה של הדור הבא בקמעונאות
  • מעצבים את עתיד הקמעונאות
  • לכל הפוסטים
ראשי » Trade Marketing » מה ההבדל בין שיווק לקונים לטרייד מרקטינג?

מה ההבדל בין שיווק לקונים לטרייד מרקטינג?

Sinergia Group Sinergia Group 25 ביוני 2017 19:53 סגור לתגובות על מה ההבדל בין שיווק לקונים לטרייד מרקטינג?

פעמים רבות שואלים אותנו ספקי מותגים מובילים על ההבדלים בין שיווק לקונים וטרייד מרקטינג.

אלו ששואלים מתמודדים עם שאלות ארגוניות כמו “היכן כדאי למקם את פונקציית השיווק לקונים?” ו-“האם זה רק שם חדש לטרייד מרקטינג או משהו ממשי?” במציאות ההבדלים בין שיווק לקונים וטרייד מרקטינג הם יותר מסתם סמנטיים, ויש סוגיות מרכזיות שצריך לדון בהן ולבחון את משמעויותיהן.

המאמר מתייחס לזווית הראיה של הספק’ אך מציג גם את השילוב החיוני עם יעדי הקמעונאי.

ההיסטוריה של הטרייד מרקטינג

הטרייד מרקטינג מוכר לנו כבר כ-3 עשורים. הוא נולד כפונקציה בקרב הספקים הגדולים, שתפקידה לתאם מבצעים מתאימים ללקוחות הקמעונאים הגדולים. התפקיד הפך חשוב יותר ויותר בשנות ה -90. בגלל פיצול המדיה, וקונסולידציה של הרשתות הקמעונאיות נוצר צורך משמעותי בתמיכה רבה יותר בניהול הסחר.אז התפתחה פונקציית הטרייד מרקטינג המתמחה בתמיכה בשיווק ובמכירות, וממונה על פיתוח ויישום פעילות שיווקית וקד”מ בנקודות המכירה – בחנויות.

הטרייד מרקטינג היום

כיום, לכל היצרנים המובילים יש פונקציית טרייד מרקטינג. אבל לחברות שונות יש הגדרות תפקיד שונות לפונקציית הטרייד מרקטינג שלהם. בחברות מסוימות זוהי פונקציה אסטרטגית עצמאית, באחרות זהו תפקיד תמיכה אדמיניסטרטיבי, לא מפתיע אם כן שעם לידתו של ה“שיווק לקונים” בעשור האחרון בארגונים רבים מיתגו מחדש את תפקיד הטרייד מרקטינג כמנהל “השיווק לקונים”.

מהו שיווק לקונים?

בניגוד לטרייד מרקטינג, שיווק לקונים הוא לא פונקציה ארגונית. זהו תהליך עסקי מוגדר בבירור עם תוצאות מסחריות ספציפיות. שיווק לקונים הוא שיווק! לקונים!

שיווק לקונים הוא תהליך של יישום תמהיל שיווקי, שמטרתו לשנות/להשפיע על התנהגות הקניה של קבוצות קונים מובחנות, כדי להניע לקניה של המותג.

מדוע שיווק לקונים חשוב כל כך?

כל המותגים מתמודדים כיום עם תחרות אגרסיבית ובעוצמות גבוהות יותר מאשר בכל תקופה אחרת, והפעילויות השיווקיות המסורתיות “מעל לקו -ומתחת לקו” מקרטעות כתוצאה מכך שהתקשורת הופכת דיגיטלית וניידת. במקביל, הקמעונאים שגדלו משמעותית מגלים שהם זקוקים למודלים עסקיים חדשים כדי למשוך ולשמר את הקונים.

בסביבה זו, היכולת של היצרנים להבין ולהשפיע על התנהגותן של קבוצות קונים ספציפיות היא בעלת חשיבות מסחרית אסטרטגית, לפחות כמו היכולת לשווק מוצרים לצרכנים ולמכור אותם לקמעונאים.

נמצא ממחקרים שחברות מוצרי צריכה שמצטיינות בשילוב המאמצים השיווקיים שלהם לצרכנים, לקונים ולקמעונאים מצטיינות גם בתהליכי קבלת החלטות פנימיים מהירים ואפקטיביים. חברות אלו גם נהנות מתמיכה גדולה יותר של הקמעונאים, מה שמוביל אותם לתוצאות מעולות.

איפה זה משאיר את הטרייד מרקטינג?

לידתו של השיווק לקונים מעמידה את תפקיד הטרייד מרקטינג בצומת דרכים:

  • פונקציית הטרייד מרקטינג יכולה לפתח התמחות עמוקה בתוך השטח המסחרי: התמקדות יותר על שיווק של הסחר.  הדבר יסייע לשפר ללא ספק גם את ההשפעה של צוותי המכירות בחנויות, וגם ידרוש מצוותי השיווק להרחיב את פעילותם ולכלול בה מחקרים ותובנות של התנהגות הקונים בערוצים השונים.
  • הפונקציה יכולה להישאר במיקום הקיים שלה, אבל להתמקד יותר במדידה ושיפור יעילות ההשקעות המסחריות.
  • והפונקציה יכולה לקחת את האחריות לביצוע תהליך השיווק לקונים בגישה מערכתית. לשם כך צריך לפתח תובנות קונים ותכנון אסטרטגי מתאימים. התהליך ידרוש אינטגרציה עם פונקציות מגוונות בארגון ומחוצה לו

Sinergia Group

Sinergia Group |להציג את כל הפוסטים של Sinergia Group


« פוסט קודם
פוסט הבא »

All About Retail הוא בלוג שהקמנו במטרה ליצור מאגר של ידע ומידע עדכני לגבי מגמות, חידושים ותהליכים בעולם הקמעונאות ומוצרי הצריכה.

נשמח להתייחסות, תגובות, ורעיונות שלכם, העוסקים בעולמות התוכן הרלבנטיים.

אם אתם רוצים לקבל עדכון כאשר מתפרסם פוסט חדש אנא השאירו פרטיכם
קטגוריות
  • BI וביג דאטה בקמעונאות
  • E – COMMERCE
  • Retail Disruption
  • Trade Marketing
  • בינה מלאכותית בקמעונאות
  • המחרה
  • טכנולוגיה קמעונאית בענן
  • כללי
  • מגמות בקמעונאות
  • מכירות קמעונאיות
  • משחק המכירות
  • ניהול מלאי
  • ניהול קטגוריות ו –TM
  • קמעונאות
  • שיווק לקונים
  • שיווק קמעונאי
  • שרשרת הפצה ומלאי
Sinergia Group

מגזין מאי 2017

מגזין אוגוסט 2016

מגזין יוני 2016

קטגוריות
  • BI וביג דאטה בקמעונאות
  • E – COMMERCE
  • Retail Disruption
  • Trade Marketing
  • בינה מלאכותית בקמעונאות
  • המחרה
  • טכנולוגיה קמעונאית בענן
  • כללי
  • מגמות בקמעונאות
  • מכירות קמעונאיות
  • משחק המכירות
  • ניהול מלאי
  • ניהול קטגוריות ו –TM
  • קמעונאות
  • שיווק לקונים
  • שיווק קמעונאי
  • שרשרת הפצה ומלאי
יצירת קשר

ארזה בן אמי ארמה

054-4456103
arza@sinergia-group.co.il
אודות Sinergia Group
Sinergia Group מתמחה בעולם הקמעונאות וההפצה - בייעוץ אסטרטגי, הדרכה, פיתוח וליווי מערכי סחר, שיווק, מכירות ותפעול בתחומים הבאים:
  • ניהול חנויות ורשתות
  • תכנון וניהול קטגוריות
  • ניהול שרשרת הפצה
  • תכנון אופטימלי של מלאי והזמנות חכמות
  • תכנון וניהול מבצעים
  • תכנון מגוון ופלנוגרמות
  • Shopper Marketing שיווק לקונים ב"מסלול הקניה השלם"
  • ניהול מערך מכירות
בין לקוחותינו רשתות קמעונאיות מובילות בישראל בכל הענפים, ספקים גדולים ובינוניים, יבואנים ומפיצים
Aplicatzia Software House LTD
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס