המאמר מבוסס על ראיון של
כיצד יכולה תשתית רשת מבוססת על ענן לשפר את חוויית הלקוח ולתמוך בטרנספורמציה דיגיטלית חלקה בחנות הפיזית?
מאחר והצרכנים למדו לצפות לסיפוק רצונותיהם בזמן אמת בעולם הדיגיטלי, הקמעונאים המסורתיים חייבים לבצע שינוי משמעותי. כדי להתחרות.
קמעונאים צריכים בסיס טכנולוגי שיכול לתמוך ברשימה המתארכת והולכת של היכולות והיישומים הדיגיטליים:
שיווק ומיסחור דיגיטלי, יישומים המופעלים על ידי קול, ניתוח התנהגות הקניות, חדרי מדידה אינטראקטיביים, כל אלו מתבססים על תשתית ענן המחוברת לרשת.
באמצעות טכנולוגיות הענן, קמעונאים יכולים לבנות תשתית טכנולוגית מדורגת וגמישה שמאפשרת להם את היכולת לגדול עם הביקוש הדיגיטלי.
השאלה הנשאלת היא – האם הם צריכים להתבסס על תשתית של ענן פרטי או ענן ציבורי?
ענן ציבורי יעיל ליישומים שאינם בעלי דרישות אבטחה קפדניות.
כאשר אבטחה היא בעלת חשיבות עליונה, קמעונאים צריכים לבחור בענן פרטי. תשתית פרטית מעניקה גמישות מרבית לקמעונאים ומאפשרת שהנתונים הרגישים ביותר יישארו ברשת של העסק.
הלקוחות מצפה לחוויית קניה אחידה בין אם הם על קונים בחנות הפיזית, באמצעות הסמרטפון, בטאבלט או במחשב בשולחן העבודה שלהם. כיצד יכולים קמעונאים לוודא מעבר חלק בין כל הערוצים?
הקונים מצפים לחסוך זמן בכל היבט של חוויית הקניה שלהם – מקוונת או לא מקוונת.
האתגר של ה – IT נובע מכך שלקמעונאים רבים יש תשתיות טכנולוגיות לא מקושרות. לדוגמה, המסחר האלקטרוני ותשתיות הסמרטפון נפרדות מתשתיות הסניפים והחנויות.
אספקת חוויה חלקה של אומניצ’אנל דורשת תשתית רשת בענן. תשתית IT מסורתית כוללת נתונים, מחשוב, אחסון, אך אם היא איננה מחוברת באמצעות רשת מדורגת, אוטומטית, וניתנת לתכנות, חוויית הקונים תפגע.
יצירת חוויית קניה באומניצ’אנל מדגישה את הגורמים לכך שקמעונאים צריכים לעבוד עם תשתית רשת נכונה בענן.
כאשר הקמעונאים מעריכים את טכנולוגיות ה – IT שלהם, איזה טכנולוגיות של “הדור הבא” הם צריכים לקחת בחשבון, וכיצד הם יכולים להכין עצמם לטכנולוגיה שלא יישמו עדיין?
לדוגמא – “האינטרנט של הדברים” The Internet of Things (IoT) הוא מוביל החדשנות של פתרונות הדור הבא שיכולים לתת לקמעונאים יתרון תחרותי.
“האינטרנט של הדברים”, הוא רשת של התקנים פיזיים בהם מוטמעת אלקטרוניקה, והקישוריות של התקנים אלו לרשת מאפשרת להם לשתף מידע אודות העולם הפיזי באמצעות רשתות ופלטפורמות תוכנה מבוססות ענן.
עם “האינטרנט של הדברים”, הקמעונאים יכולים להבין את ההקשר/הקונטקסט ( הזמן והמיקום של הקונה) ולהגיב וליצור באופן יזום חוויה טובה יותר עבורו.
עבור קמעונאים “הדברים” יכולים לכלול: טלפונים ניידים, מעקב אחר מלאי באמצעות RFID, מראות חכמות בחדרי ההלבשה, ניטור מערכות, קיוסקים אוטומטיים ועוד.
בפיתוח אסטרטגיית “האינטרנט של הדברים”, חשוב מאוד שלמערך ה – IT תהיה הבנה מקיפה של טכנולוגיות רשת וענן כדי לתכנן את הפתרונות הטובים ביותר לארגון גם תוך תכנון היישומים העתידיים.
איזה טכנולוגיות קמעונאיות יכולות להיות בעלות ההשפעה הגדולה ביותר על חווית הלקוח המחובר?
קמעונאים שיובילו ביישום טכנולוגיות של “האינטרנט של הדברים”, יובילו באופן משמעותי על פני המתחרים.
“מאמצים חדשניים” של תשתיות ענן מחוברות לרשת יוכלו לספק יכולות אלו הרבה יותר מהר.
חידושים אלו יבדלו קמעונאים וכתוצאה מכך יאפשרו להם לצמוח. קישור לענן פרטי-היברידי קריטי לצורך ניתוח, חדשנות, ויישום טכנולוגיות חדשות אשר יעניקו חוויה טובה יותר לקונים.