תרחישים ו”מפות דרך” לגבי עתיד הצריכה האנושית
ומודלים אופרטיביים ליצרנים וקמעונאים
Report by the World Economic Forum’s System Initiative on
Shaping the Future of Consumption prepared in collaboration with Accenture
המאמר מתפרסם לרגל הכינוס של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס ומבוסס על הדוח של הפורום הכלכלי העולמי שנערך בשיתוף עם חברת אקסנצ’ר.
מבוא
“המהפכה התעשייתית הרביעית” הופכת את כל מערכות הייצור, ההפצה והצריכה על פיהם, תוך מתן הזדמנויות ליצירת ערך באמצעות טכנולוגיות המשנות את כללי המשחק ומאתגרות את הדרך להבטיח בידול.
כדי להבטיח הצלחה בעיצומה של ה”הפרעה הדיגיטלית”, יהיה צורך לגבות פרמיה על חדשנות ועל הנכונות של ארגונים ל”שבש” את עצמם, לנהל מסע לשיתוף פעולה פעיל ומחויבות לקידום אסטרטגיות צמיחה.
במשך עשורים שלטו חברות ה- CPG והרשתות הקמעונאיות הגדולות בשוק על ידי ניצול היתרון לגודל לאורך “שרשרת ערך ליניארית”.
חנויות גדולות הציעו מגוון עצום של מוצרים במחירים תחרותיים – וכל עוד מוצרים אלו ענו על הציפיות – נאמנות הצרכן היתה מובטחת.
כיום הגודל כבר לא ערובה להישרדות. מגמה זו מאתגרת במיוחד בענף שבו התקיימה מערכת יחסים סימביוטית וארוכת השנים בין יצרני CPG וקמעונאים. חלק מהיצרנים מוכרים כיום ישירות לצרכנים, מתפתחת חדשנות ממקורות בלתי צפויים, וחברות CPG קטנות מציגות שיעור צמיחה גדול פי כמה מהגדולות.
אנליסטים גורסים שמחצית הערך העתידי בענף מוצרי הצריכה יגיע בשנים הקרובות ממקורות חדשים של צמיחה, במקביל לכך שקמעונאים ושחקני e-commerc יקדמו באופן עקבי מותגים פרטיים וחדשנות.
בעיצומו של שינוי סיסמי זה, יזם ה”פורום הכלכלי העולמי” – World Economic Forum פרויקט שעוסק בחיזוי ועיצוב עתיד הצריכה, בעידן שבו הטכנולוגיה תהיה מוטבעת בחייהם של אנשים, תהפוך את חוויות היומיום שלהם לפשוטה יותר, מאוד אישית ויותר מהנה, ומשולבת באמון והרמוניה עם הטבע.
יוזמת הפורום הכלכלי העולמי שהוצגה ביוני 2016, כוללת מספר פרוייקטים, המיועדים ליצירת תרחישים ו”מפות דרך” לגבי עתיד הצריכה האנושית.
הפרויקט הראשון – “מעצבים את עתיד קמעונאות” Shaping the Future of Retail, שהתפרסם בתחילת 2017 העמיק את ההבנה לגבי האופן שבו עולם הקמעונאות – המעסיק הפרטי (בניגוד לציבורי) הגדול ביותר בעולם, ימשיך להתפתח במהלך העשור הבא, תוך מיקוד בצרכנים היפר מקושרים ושפע של מודלים עסקיים טכנולוגיים.
במצגת שלהלן תקציר של הדוח שפורסם בינואר 2017.
במהלך 2017, יזם הפורום את פרויקט “המודלים האופרטיביים של העתיד” Operating Models of the Future ,שתקציר שלו מתפרסם במאמר זה, ואשר חקר כיצד ארגונים חייבים לבצע טרנספורמציה כדי לתמוך במודלים עסקיים חדשניים, ולשלב טכנולוגיות “משבשות” וניתוח מידע ב- DNA של עסקיהם כדי להבליט את יתרונותיהם.
המחקר בחן באופן מקיף את השאלה :
“איך יכול ה”שיבוש” הטכנולוגי להניע לפיתוח מודלים משופרים של צריכה משולבים עם יתרונות ברי קיימא לעסקים ולחברה?”
תמצית מנהלים
“המהפכה התעשייתית הרביעית” מאיצה את שינוי “כללי המשחק” באמצעות טכנולוגיות אשר מעצימות את הצרכנים, ומאפשרות לפתח מודלים עסקיים שלא היו אפשריים בעבר.
היכולת להגיב לצרכים של השוק המשתנים במהירות תהיה המפתח להצלחה בעתיד, והיא מרמזת על שינויים מהותיים בדרך שבה עסקים יפעלו. עסקים חייבים להמציא מחדש את עצמם על ידי הקמת ארגון זריז בעולם “משובש” מאוד, תוך הקפדה לכלול בתהליך גם היבטים חברתיים.
כפי שהוצג במחקר “מעצבים את עתיד הקמעונאות”, לצרכנים בעשור הבא יהיו יותר בחירות ויותר שליטה בבחירות שלהם מאי פעם. יוצע להם מגוון הולך וגדל של מוצרים ושירותים מותאמים אישית להעדפות סציפיות שלהם.
במקביל, תתפתחנה גישות חדשניות כדי לענות על ציפיות הצרכנים, במיוחד לאור הצפי של גידול במסחר האלקטרוני מנתח של – 10% מהמכירות ליותר מ-40%!
שינויים אלו יגבירו את החשיבות של ניתוח המידע לעוצמות חדשות, לצד חשש גובר של הצרכנים לגבי פרטיותם, בטחון המידע שלהם ושקיפות.
למרות ההזדמנויות החדשות בשוק, עולה מהמחקר, כי הטרנספורמציה העסקית בענף איננה מתרחשת בקצב, ובהיקף הנדרשים.
41% מחברות מוצרי הצריכה במדד S&P 500 נרכשו או “יצאו” מהשוק מאז שנת 2000, והתחזית היא שמחצית מהחברות הפעילות כיום ב- S & P 500 צפויות להתמודד עם אותו גורל בעשר השנים הבאות.
כדי לשרוד ולשגשג בעתיד, עסקים צריכים לעבור שינוי יסודי.
הם צריכים לבחון ולבצע שינוי מקיף בכל רכיב במודל ההפעלה שלהם, כולל איך הן נשלטים ומנוהלים, איך מיושמים מוטמעים בהם תהליכים וטכנולוגיות, איך מאורגנים העובדים כדי לבצע את עבודתם, ומה המערכות האקולוגיות שנוצרות.
השינוי חייב לספק לא רק את המודלים האפקטיביים לעסק, אלא גם להתבצע תוך תחושה עמוקה של אחריות לכל “בעלי העניין” הקשורים לארגון – צרכנים, עובדים, בעלי מניות, קהילות והסביבה.
התחזית: יזמויות עתידיות “ממוקדות צרכן”
מאפייני הצריכה ישתנו ב – 10 שנים הקרובות יתר מכפי שהשתנו בעשורים הקודמים.
גבולות התעשייה יטושטשו לחלוטין.
כדי לספק לצרכן חוויות אופטימליות, חברות יצטרכו למנף מערכות אקולוגיות נרחבות, ולבצע הרבה פחות בתוך הארגון עצמו. מתחרים בהווה ובעבר יעבדו יחד כדי לספק ערך שאינם יכולים לספק יותר בכוחות עצמם.
באופן קיצוני – קבוצות קטנות של אינדיבידואלים יצרו ארגונים וירטואליים שינהלו מערכות אקולוגיות שלמות אשר יעצבו, ייצרו, ישווקו ויפיצו מוצרים ושירותים.
בעקרון, כל חברה עם יכולות דיגיטליות תהיה “אובססיבית-צרכן” ( “consumer- obsessed” ) עם מיקוד בלתי נלאה ביצירת צמיחה על ידי סיפוק ערך הוליסטי לצרכן, שיינתן לו על פני כל “מחזור החיים” שלו עם הארגון.
ניתוח אירוע – חברת Stitchfix
במקביל לכך שצרכי וציפיות הצרכן ישתנו, יתבצע גם שינוי של העסק, תוך זיהוי הזדמנויות חדשות ל”שיבוש”, ובסופו של דבר ביצוע קניבליזציה לעסקים קיימים.
ארגונים גדולים יצמצמו שכבות ניהול. צוותי ניהול קטנים במרכז הארגון יתבססו על נתונים כדי לכוון את הפעילות של עובדי הקו הקדמי בצורה מדויקת יותר מאי פעם בעבר.
שיפורי פרודוקטיביות יווצרו בו-זמניות, על ידי שני “שיבושים” מסיביים:
- אוטומציה של משימות חוזרות ונשנות בקו הקדמי ובבק אופיס
- ביסוס על אנליטיקס לקבלת החלטות משופרת.
כוח העבודה יכלול עובדים פנימיים, פרילנסרים ואפילו את הצרכנים!
למידה מתמדת תהיה הנורמה, עם השקעה בשיפור מתמשך של מיומנויות “רכות” ומיומנויות “קשות”, ותוך דגש על עבודה עצמית מכוונת פרוייקטים.
עובדים יצטרכו לקחת אחריות חסרת תקדים על הקריירה והפיתוח האישי שלהם.
השינוי: כיצד יראו המודלים האופרטיביים העתידיים?
שינויים הדרגתיים/תוספתיים לא יספיקו. המודלים האופרטיביים של עסקים ממוקדי – צרכן חייבים לכלול שלושה “עקרונות ליבה”, ושבעה מאפייניים טרנספורמטיביים אשר יאפשרו להבטיח את קיומם בעולם “משובש”.
מאפייני המודלים האופרטיביים של העתיד – הממוקדים באופן עמוק בצרכנים – יהיו מושתתים על מרכיבים המגדירים מחדש את דפוסי החשיבה, המבנה, ויכולת הקיום הכלכלית של החברה.
- דפוסי החשיבה מתווים את השינוי התרבותי המשמעותי שצריך להתרחש בחזון של הארגון, מטרותיו ודרכי פעולתו.
- המבנה מתאר את הפלטפורמות הפנימיות והשילוב שלהן בתוך המערכות האקולוגיות המאפשר גמישות של יכולות ומיומנויות
- הכדאיות הכלכלית מתייחסת להשפעה עסקית מתמשכת ומתחדשת לאורך זמן.
“דפוסי חשיבה” של שינוי עמוק בתרבות הארגונית ובתהליכי העבודה
1. Human
בעתיד, ארגונים שיצליחו יהיו יותר אנושיים – מונעים על ידי מטרות ארגוניות, וממוקדים בצרכן.
בעולם שבו הטכנולוגיה מוטבעת בכל האינטראקציות עם הצרכן, מטרה זו תחבר את כל העובדים בארגון לצרכנים, ואת הצרכנים לחברה או למותג. מקוריות ופרסונליזציה יהיו שזורים בתרבות הארגונית ובחוויה של הצרכן.
ארגונים בעלי תכלית יניעו את העובדים שלהם לקבלת אחריות אישית, ולכך שהעובדים יוכלו להגדיר את התרומה הייחודית שלהם למטרות החברה, תוך מיקסום הפוטנציאל שלהם.
עובדים יפתחו את המיומנות שלהם באמצעות למידה רציפה. ויהיו בפועל “אדונים לגורלם” על-ידי יצירת קריטריונים ברורים לקבלת החלטות וניהול תוצאות. יש ארגונים שקוראים לתפיסה זו YoYo Learning שמשמעותו – You Own Your Own Learning, דהינו עובדים בכל הרמות יהיו עובדים שהם “intrapreneurs” (יזמים פנימיים), המתבססים על למידה מתמדת וחשיבה יזמית בתוך ארגון גדול יותר.
הארגון העתידי שיצליח יהיה זה שיעצים את העובדים שלו כדי לספק את ציפיות הצרכן, תוך שיתוף פעולה אותנטי בין העובדים, ותוך טיפוח אורך חיים של למידה מתמדת ורוח יזמית.
ניתוח אירוע – חברת PICNIC
בארגונים אנושיים, יהיה שינוי מהותי גם באופן שבו מנהיגים מובילים.
כישורי מנהיגות קריטיים יכללו את היכולת להתמקד בגיוס נכון של המשאב האנושי, והבנה של איך הכי טוב לפעול בכל הזדמנות שתאפשר שינוי ממשי.
זהו סוג של שינוי שבחברת P & G קוראים לו “מנהיגות משרתת”. “servent- leadership”.
כדי לתמוך במטרה זו, מנהיגי P & G מיישמים “חניכה כלפי מעלה” – mentorship” “upward” – על-ידי פניה לעובדים צעירים כדי לקבל תובנות בתחומים כגון טכנולוגיה ומדיה חברתית.
מנהיגי המחר בתעשיות ממוקדות-צרכן יצטרכו לאמץ את המנטליות של “מנהיגות סטודנטים”– חיפוש חונכים ודרכי למידה של “משבשים” לא שגרתיים, כדי לשמור על רמה גבוהה של מודעות לשינויים בסביבה.
מנהיגים יצטרכו לאמץ דפוסי חשיבה חדשים של למידה מתמשכת, המנוגדים להתנהגויות “פיקוד ושליטה” שמתקיימים כיום במרבית ארגוני הצריכה והקמעונאות…
ניתוח אירוע – חברת GLAMSQUAD
2. Living
אחד המאפיינים הבולטים של עקרונות ההפעלה של העתיד יהיה זריזות/מהירות תגובה.
רק 15% מהמנכ”לים של החברות המובילות בתעשייה כיום מאמינים שהארגון שלהם יכול להגיב במהירות מספקת לשינויים בשוק, בעוד יותר מ-62% מהארגונים ה”משבשים” דיגיטליים מאמינים שהארגון שלהם אג’ילי.
ארגונים יצטרכו ללא הרף להעריך את הסביבה החיצונית, ולהסתגל בזריזות לתנאים המשתנים. הם יהיו בעלי יכולת “ארגון-עצמי”self-organizing)), ופעילותם תהיה מבוססת פרויקטים, ומשולבת ביוזמות חדשות הנוצרות באופן אורגני.
צוותים יפעלו בנחישות וגמישות, תוך מתן עדיפות להתקדמות על פני שלמות – במעין מודל של “מוסך תאגידי” (“corporate “garage), המאפשר ניסויים מהירים ופיתוח של “מינימום מוצרים ברי קיימא” שנבחנו במהירות, תוך למידה והפקת לקחים מהצלחות וכישלונות.
הצוותים גם יגיבו לשינויים בדינמיקה של השוק, ויחדשו בקצב מהיר מתוך רצון לנסות ויכולת לעשות זאת. היעד הסופי יהיה יצירת ערך לכל בעלי העניין.
לסיכום – העסקים המצליחים יהיו ארגונים זריזים מאוד, אשר ישנו צורה ללא הרף ויתאימו עצמם לשינויים בסביבה באמצעות צוותי עבודה עצמאיים ויזמיים, ומתן עדיפות להתקדמות על פני שלמות.
ניתוח אירוע חברת GRAZE
3. Enhanced
המודלים האופרטיביים של העתיד יחוו את הפיתוח של יכולות עוצמתיות ודרכים חדשות לעבודה, באמצעות חדשנות טכנולוגית משופרת ללא הרף על ידי נתונים ומידע, אשר מאפשרת קבלת החלטות ופעילויות.
הדיגיטיזציה חודרת לכל אזור פונקציונלי בארגון; אוטומציה חכמה ובינה מלאכותית ישולבו בתהליכים להגברת היעילות והדיוק, ויפנו את העובדים האנושיים להנעת הצמיחה בשוק וההתייעלות.
יש מחקרים המנבאים עתיד שבו רובוטים יחליפו לחלוטין את בני האדם. המחקר הנוכחי מנבא עתיד שבו העובד יהיה “איש הברזלMan worker”) ” Iron”), כאשר הטכנולוגיות ישפרו את היכולות האנושיות, ויצרו “עובדי – על” המסוגלים לתרום פי שניים ויותר מהיכולת הרגילה שלהם.
המגמה הזו תדרוש מפנה משמעותי בדפוסי החשיבה וגילוי מתמשך לגבי אופן השימוש בטכנולוגיה. הטכנולוגיה כבר לא תהיה נחלת מחלקת ה -IT.
במקום זאת כל יחידה עסקית תצטרך להבין את ההזדמנויות החדשות שהטכנולוגיה מאפשרת ולשלב טכנולוגיות אלו בפעילותה היומיומית – יכולת שרק 33% מהחברות כיום מצהירות שיש להם.
במקביל, תפקיד ה -IT יתרחב, בדגש על צורך לאתר ולנסות טכנולוגיות “משבשות”, כדי לזהות את ה”טכנולוגיה הקומבינטורית”(המשולבת) הפותחת אפשרויות אסטרטגיות חדשות לארגון.
כתוצאה מכך, כל עובד בארגון יאמץ טכנולוגיה, וכל הארגון יהיה מונע באמצעות הטכנולוגיה.
לצד אימוץ הטכנולוגיה, דפוסי החשיבה לגבי הנתונים, המידע והיכולות האנליטיות שלהם יהיו הגורמים המשמעותיים בקביעת ההצלחה בעתיד: אלו הם “אבני הבניין” המאפשרות את מיקסום הטכנולוגיה והבנת הלקוחות והצרכנים.
בפועל, למרות שאף ארגון לא מערער על חשיבות המידע, רוב הארגונים עדיין לא עברו את השינוי הדרמטי הנדרש כדי להיות באמת מבוססי נתונים ומידע.
מודלים אופרטיביים עתידיים ישלבו נתונים ומידע ב- DNA של הארגון מלמעלה למטה, ובאופן פעיל הנתמך על ידי כל עובד ועובד.
כדי לשרת את הארגון “האובססיבי –צרכן” הדבר יחייב עליה דרמטית בתובנות על כל צרכן אינדיבידואלי.
ככל שיואץ קצב השינויים – מידע רב, המתחדש ללא הרף הופך חיוני להישרדות הארגון. הנתונים יהיו הגורם חיוני המאפשר למנהיגים, וגם לעובדים האינדיבידואליים לקבל את ההחלטות הכי מהירות באופן אופטימלי.
ניתוח אירוע – farmers business network
היוזמות בתחום הנתונים והמידע כוללות:
– מנדט מלמעלה למטה, ומנהיגים/מנכ”לים שמתבססים על הנתונים באופן פעיל, ומניעים את הביסוס על הנתונים והמידע ב – DNA של כל רכיב ויחידה עסקית בארגון.
– תובנות אקספוננציאליות הנעזרות ב”מדע הנתונים”, ומערכת נתונים בזמן אמת לכל תפקיד ופונקציה בארגון.
– איפשור זרימה חלקה וקלה של הנתונים על פני תהליכיים עסקיים, פונקציות, וצוותי פרוייקטים.
השימוש בטכנולוגיה ובמידע ישנו את כל הפונקציות בארגון, ובסופו של דבר את התפקיד של כל אחד ואחד מהעובדים.
המבנה: שינויים בסיסיים במבנה ובאופן הביצוע/יישום
4. המערכת האקולוגית/ Ecosystem
רשת של קשרי גומלין תאפשר לכל חברה מצליחה להשיג הרבה יותר מכפי שהיא יכולה לבדה; המערכות האקולוגיות יספקו פתרונות יצירתיים לצרכן על ידי יכולות משותפות ושיתוף במידע, ועל ידי הבנה של “יכולות הליבה” של כל ארגון.
5. מודולריות
“עסקים בתוך העסק” מעצימים יכולות פנימיות על ידי מבנה של plug-and-play כדי להאיץ ביעילות פיתוח ויישום של רעיונות עסקיים חדשים.
6. גמישות
חברות מנהלות את כוח העבודה שלהם על-ידי איתור הכשרון הטוב ביותר בזמין המתאים ביותר כדי לענות על הביקוש באמצעות מודלים של תעסוקה הכוללים: עובדים קבועים, שותפים עיסקיים, פניה לציבור וגם לצרכנים.
מיומנויות חדשות של תעסוקה
באופן היסטורי, ארגונים חיפשו אנשים עם ידע וניסיון ספציפיים. בשנים האחרונות המיקוד עבר למיומנויות “קשות” של ניתוח נתונים ומידע. במבט קדימה, לעידן של שינוי רציף וקריירות גמישות, מיומנויות אנושיות יהיה בבחינת נדבך חשוב יותר ויותר לארגון. כדי שארגון יישאר בר קיימא, הוא יצטרך לאפשר לעובדיו לפתח מיומנויות רכות וקשות כאחד, והאופי של מיומנויות אלו יהיה מולטידיסציפלינארי-רבתחומי.
ההערכות הם שכיום 54% מהפעילות המבוצעת על ידי עובדים בחברות (CPG) ו – 40% מזו שמבוצעת על ידי עובדים בארגונים קמעונאיים ניתנת באופן פוטנציאלי לביצוע אוטומטי. לכן, יהיה צורך לתמוך בעובדים כדי שיוכלו לשלוט במיומנויות חדשות: טכנולוגיות, אנליטיות ובינאישיות, תוך אימוץ תהליכי עבודה חדשים ויעילים בעידן הדיגיטלי.
הפורום הכלכלי העולמי צופה שעד שנת 2020 תהיה עליה בביקוש לצמיחה בביקוש ליכולות קוגניטיביות (52%), מיומנויות ניהול מערכות (42%), מיומנויות פתרון בעיות מורכבות (40%). במבט קדימה, ארגונים יצטרכו לחפש אנשים עם חוזקות ביכולת למידה, זריזות, הסתגלות. האצת קצב השינוי תדרוש התאמת הכישורים reskilling באופן תמידי.
הכדאיות הכלכלית: אחריות להפיק ביצועים והשפעה לאורך זמן.
7. פעילות מתמשכת:
יישום הוליסטי של כל ששת המאפיינים האחרים, תוך מיקוד בהשגת צמיחה ברת-קיימא וריווחית שקשורה לערכים חברתיים, אמון ושקיפות.
המשמעות – יהיה צורך להתמקד באתגרים החברתיים כדי להשיג עתיד בהיר
תכנון מחדש של דגמי ההפעלה העתידית ידרוש מאמץ משמעותי, שישפיע על כל החברה.
ההשלכות נעות בין היכולות והמיומנויות הנדרשות מהעובדים לעבוד בארגונים דיגיטליים, חשיבות מנגנוני אבטחה תעסוקתית כדי להגן על אנשים בשוק עבודה של מודלים גמישים, לצד אמצעים כדי בו זמנית להגן על המידע וגם להפיץ אותו.
שותפות בין המגזר הציבורי – והפרטי על פני תחומים מרכזיים אלו חיונית כדי למזער סיכונים ולמטב את הפוטנציאל ליצירת ערך.
פיתוח העובדים בעידן הדיגיטלי.
Flexicurity (בטחון תעסוקתי גמיש)
תעשיות ממוקדות-צרכן יעברו למודלים גמישים יותר של הפעלה, ולכן לעובדים שיועסקו במסלולי קריירה לא שגרתיים מגיעה גישה לרשת בטיחות תעסוקתית דומה לזו שהעניקו להם דגמי תעסוקה מסורתיים יותר.
ידרשו חוזי תעסוקה חדשים לתעסוקה, עם שקיפות והטבות שניתנות להמרה, כדי לתמוך בגמישות העובד.
ממשלות, תעשיות ויחידים חייבים לשתף פעולה כדי ליצור חוזי תעסוקה חדשים, אשר יהיו חיוניים כדי לקדם גמישות בכוח העבודה, לאפשר מוביליות תעסוקתית, ובסופו של דבר להבטיח ולתמוך ברווחת העובד.
עקרונות לגבי המידע על הצרכן
ההצלחה של תעשיות ממוקדות- צרכן מתבססת באופן אקספוננציאלי על מידע על הצרכנים. סקרים שנערכו לאחרונה מצאו כי 57% מהצרכנים מוטרדים מהשאלה איך העסקים משתמשים במידע עליהם, ו- 41% מהצרכנים מרגישים שהם צריכים שקיפות גדולה יותר לתוך החברות כדי לבטוח במוצרים/שירותים שלהם.
כדי לבסס אמון לטווח ארוך, התעשייה חייבת להגן על הפרטיות והאבטחה של נתוני הצרכנים ולהיות שקופה לגבי האופן שבו היא מתבססת על נתונים אלו.
העשור הקרוב ייתאפיין בהאצה של שינוי מונחה טכנולוגיה אשר יכול להוביל ליצירת ערך משמעותי עבור הצרכנים, העובדים והארגונים.
במקביל לכך שמודלים של הפעלה ישתנו כדי לאפשר הזדמנויות חדשות לצמיחה, יש לתהליך פוטנציאל של השפעות חיוביות אבל גם שליליות על החברה.
כדי להבטיח שהמשתנים החברתיים ילקחו בחשבון, “בעלי עניין” מרכזיים חייבים לעבוד יחד בשיתוף כדי לנהל באופן פרואקטיבי את ה”שיבוש” הזה כדי להשיג עתיד חיובי.המודלים האופרטיביים העתידיים יוגדרו על ידי היכולת שלהם להתקיים בעולם “משובש”. עסקים יפיקו ערך פיננסי באמצעות פרקטיקות של אמון ושקיפות, תוך התייחסות גם לערכי “בעלי עניין”.
הצלחה בסביבה שהופכת למאתגרת יותר ויותר דורשת שילוב של מיומנות ורצון: חברות צריכות את היכולות לבצע שינוי טרנספורמטיבי, וגם את הרצון והנכונות לבצע זאת. אתגרי ההישרדות ברורים. במאה הקודמת תוחלת החיים של חברות מובילות היתה 67 שנים; כיום היא עומדת על 15.
עובדה זו מדגישה את הצורך של חברות לעיצוב מודל ההפעלה שלהם באופן גמיש כדי לאפשר ביצועים עסקיים מתמשכים ולהבטיח את הכדאיות הכלכלית שלהם לטווח הארוך.
לסיכום –
טכנולוגיות “משבשות” ימשיכו להאיץ את קצב השינוי. הדוח מציג את חזון העתיד לתעשיות ממוקדות – צרכן, ומספק פרספקטיבה לגבי השאלה מדוע ארגונים צריכים להשתנות במהירות, ומה הם שבעת המאפיינים ההכרחיים להפעלה שעסקים בענף צריכים לאמץ.
כמו כן הוא מספק מבט הוליסטי של ההשלכות האפשריות לעסקים ולחברה.
לסיכום, מטרת הדוח לעודד לפעולה קשובה ואחראית של החברות המובילות בתעשייה – ולשנות את האופן שבו הם מנהיגים את העסק – תוך הקפדה על צמיחה ופיתוח של העובדים שהם מעסיקים, ושל הצרכנים שהם משרתים.
מסע זה ידרוש מכל “בעלי העניין” – עובדים, ממשלה, מוסדות אקדמיים, “משבשים מאפשרים”– לשתף פעולה כדי לתמוך בעתיד משגשג עבור כולם.
.