סינרגיה בלוג
  • בלוג
  • אתר Sinergia Group
  • בלוג
  • אתר Sinergia Group
BI וביג דאטה בקמעונאות
  • כיצד יכולה תשתית רשת מבוססת ענן לשפר את חוויית הלקוח ולתמוך במעבר דיגיטלי חלק בחנות הפיזית
  • קמעונאות – רק האנליטיים ישרדו!
  • לכל הפוסטים
E - COMMERCE
  • הפתרונות החדשניים של רשת וולמארט כדי להתמודד עם אתגר משלוחי המכירות באון ליין
  • מעצבים את עתיד הקמעונאות
  • קמעונאות ב”הפרעה”
  • לכל הפוסטים
מגמות בקמעונאות
  • וועידת הקמעונאות 2018 של מידע כנסים בשיתוף SINERGIA-GROUP
  • “מעצבים את עתיד עולם הצריכה” – מודלים אופרטיביים ליצרנים וקמעונאים
  • מגמות התנהגות קונים בענף הקוסמטיקה והתמרוקים 2017 -2020
  • “מניהול קטגוריה לקמעונאות ממוקדת קונים” – מודל CatMan 2.0™
  • לכל הפוסטים
משחק המכירות
  • וועידת הקמעונאות 2018 של מידע כנסים בשיתוף SINERGIA-GROUP
  • לכל הפוסטים
ניהול קטגוריות ו –TM
  • “מניהול קטגוריה לקמעונאות ממוקדת קונים” – מודל CatMan 2.0™
  • מה שמנהלי מותג צריכים לדעת על שיווק לקונים
  • מצגת על התנהגות קונים בענף הקוסמטיקה והטיפוח
  • PepsiCo ממנפת תובנות הקונים ליצירת מנהיגות בניהול קטגוריה
  • לכל הפוסטים
שיווק לקונים
  • מגמות התנהגות קונים בענף הקוסמטיקה והתמרוקים 2017 -2020
  • כנס OMNISHOPPER INTERNATIONAL בברצלונה – מודל HERO IMAGE של SKIM
  • כנס OMNISHOPPER INTERNATIONAL בברצלונה – חדשנות בשיווק לקונים בחברת לגו
  • “מניהול קטגוריה לקמעונאות ממוקדת קונים” – מודל CatMan 2.0™
  • לכל הפוסטים
שרשרת הפצה ומלאי
  • EDEN – המערכת החכמה שפיתחה וולמארט לשיפור איכות הטריות בשרשרת ההפצה
  • הפתרונות החדשניים של רשת וולמארט כדי להתמודד עם אתגר משלוחי המכירות באון ליין
  • שרשרת הפצה של הדור הבא בקמעונאות
  • מעצבים את עתיד הקמעונאות
  • לכל הפוסטים
ראשי » Retail Disruption » “מניהול קטגוריה לקמעונאות ממוקדת קונים” – מודל CatMan 2.0™

“מניהול קטגוריה לקמעונאות ממוקדת קונים” – מודל CatMan 2.0™

Sinergia Group Sinergia Group 6 בנובמבר 2017 0:55 סגור לתגובות על “מניהול קטגוריה לקמעונאות ממוקדת קונים” – מודל CatMan 2.0™

CatMan 2.0™ הוא מודל ניהול הקטגוריה עבור המאה ה –21

להיות רלבנטי היום פירושו לפשט את “מסע הקניות” של הקונה – לא על ידי הצפה שלו עם יותר ויותר מוצרים לבחירה, אלא על ידי הצגת מוצרים שונים באופן הוליסטי שנותן מענה לצורך שלו – זהו עולם ניהול הפתרונות”, כך אמרה לאחרונה Wendy Liebmann, מנכ”ל WSL Strategic Retail.
בכך בעצם אומרת ליבמן שעולם ניהול הקטגוריות כפי שאנחנו מכירים אותו מזה כ- 25 שנים איננו רלבנטי יותר.
בתחילת 2015, פנה המכון האמריקאי לשיווק מזון (FMI) לוינסטון וובר מ- Winston Weber & Associates ול – Deloitte Consulting, כדי לתכן מחקר שיבחן את התפקיד העתידי של ניהול הקטגוריה.
המחקר כלל למעלה מ – 70 יצרני CPG וקמעונאים בענף המזון ומוצרי הצריכה, ובסיומו התפרסם הדו”ח:

“מניהול קטגוריה לקמעונאות ממוקדת קונים” – From Category Management to Shopper-Centric Retailing

“קמעונאות המזון חווה את השינוי הדינמי ביותר מזה בשנים עם התפתחות הטכנולגיה הדיגיטלית, המדיה החברתית, והשינויים בסגנון החיים של דורות שונים של קונים” אומר ווין ובר. “בסביבה זו, למתודולגיית ניהול הקטגוריה יש מגבלות רבות מדי”
ובר מציין, כי תהליכי ניהול קטגוריה מתמקדים באופן צר במוצרים או בקטגוריות בודדות, ולא בפתרונות רחבים יותר של “משימות הקניה” של הקונים. גם המבנה הארגוני של הסחר לפי מחלקות/קטגוריות יוצרת לעתים קרובות חסמים לאופטימיזציה של מסחור משלים ופיתוח פתרונות שנועדו לשפר את חוויית הקנייה.

ובר קובע ש: “לקמעונאים אין ברירה אלא להתקדם לעבר מודל ממוקד בפתרונות שהצרכנים מחפשים אם הם רוצים להישאר רלוונטיים בשוק” תובנות אלו מקיפות את תהליך הקניה בחנות כולה ולא רק בקטגוריות בודדות, תוך מיקוד בצרכי הקונה וקביעת הדרך הטובה ביותר לקבץ מוצרים כדי לענות על צרכים אלו.

התהליך צריך להיות גמיש ומותאם לשינוי המגמות בביקוש של הצרכנים.
הגישה מחייבת הקמת צוותי פתרונות לקונים ברשתות הקמעונאיות, שבהם לוקחים חלק גם מנהלים ברמת המטה וגם מנהלי חנויות, תוך שיתוף פעולה עם הספקים לגבי הדרך הטובה ביותר לספק את צרכי הלקוחות.

CatMan 2.0™ הוא מודל ניהול הקטגוריה של תחילת המאה ה-21. הוא מייצג את את השינויים העיקריים הבאים בענף:

בסיס יותר מגוון של הקונים –סגמנטציה של הקונים על בסיס אוסף של התנהגויות ייחודיות המבוססות על סגנון חיים ושלב בחיים.

פורמטים קמעונאיים חדשים –צמיחה של supercenters, חנויות דיסקאונט עמוק, קמעונאים מקוונים, וערוצים משולבים.

נתונים ומידע – נתונים ממקורות חדשים כולל תובנות הקונה, תוכניות נאמנות, מדיה חברתית.

כלים אנליטיים – פתרונות חומרה ותוכנה חדשים מאפשרים ניתוח מידע במהירות חסרת תקדים ועוצמה, ברמת החנות והלקוח

מודלים של הצלחה – חשיפה גבוהה של אירועים וידע על מה עובד ומה לא עובד.

לפרטים נוספים על מודל ניהול הקטגוריה החדש:arza@sinergia-group.co.il

Sinergia Group

Sinergia Group |להציג את כל הפוסטים של Sinergia Group


« פוסט קודם
פוסט הבא »

All About Retail הוא בלוג שהקמנו במטרה ליצור מאגר של ידע ומידע עדכני לגבי מגמות, חידושים ותהליכים בעולם הקמעונאות ומוצרי הצריכה.

נשמח להתייחסות, תגובות, ורעיונות שלכם, העוסקים בעולמות התוכן הרלבנטיים.

אם אתם רוצים לקבל עדכון כאשר מתפרסם פוסט חדש אנא השאירו פרטיכם
קטגוריות
  • BI וביג דאטה בקמעונאות
  • E – COMMERCE
  • Retail Disruption
  • Trade Marketing
  • בינה מלאכותית בקמעונאות
  • המחרה
  • טכנולוגיה קמעונאית בענן
  • כללי
  • מגמות בקמעונאות
  • מכירות קמעונאיות
  • משחק המכירות
  • ניהול מלאי
  • ניהול קטגוריות ו –TM
  • קמעונאות
  • שיווק לקונים
  • שיווק קמעונאי
  • שרשרת הפצה ומלאי
Sinergia Group

מגזין מאי 2017

מגזין אוגוסט 2016

מגזין יוני 2016

קטגוריות
  • BI וביג דאטה בקמעונאות
  • E – COMMERCE
  • Retail Disruption
  • Trade Marketing
  • בינה מלאכותית בקמעונאות
  • המחרה
  • טכנולוגיה קמעונאית בענן
  • כללי
  • מגמות בקמעונאות
  • מכירות קמעונאיות
  • משחק המכירות
  • ניהול מלאי
  • ניהול קטגוריות ו –TM
  • קמעונאות
  • שיווק לקונים
  • שיווק קמעונאי
  • שרשרת הפצה ומלאי
יצירת קשר

ארזה בן אמי ארמה

054-4456103
arza@sinergia-group.co.il
אודות Sinergia Group
Sinergia Group מתמחה בעולם הקמעונאות וההפצה - בייעוץ אסטרטגי, הדרכה, פיתוח וליווי מערכי סחר, שיווק, מכירות ותפעול בתחומים הבאים:
  • ניהול חנויות ורשתות
  • תכנון וניהול קטגוריות
  • ניהול שרשרת הפצה
  • תכנון אופטימלי של מלאי והזמנות חכמות
  • תכנון וניהול מבצעים
  • תכנון מגוון ופלנוגרמות
  • Shopper Marketing שיווק לקונים ב"מסלול הקניה השלם"
  • ניהול מערך מכירות
בין לקוחותינו רשתות קמעונאיות מובילות בישראל בכל הענפים, ספקים גדולים ובינוניים, יבואנים ומפיצים
Aplicatzia Software House LTD
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס