סינרגיה בלוג
  • בלוג
  • אתר Sinergia Group
  • בלוג
  • אתר Sinergia Group
BI וביג דאטה בקמעונאות
  • כיצד יכולה תשתית רשת מבוססת ענן לשפר את חוויית הלקוח ולתמוך במעבר דיגיטלי חלק בחנות הפיזית
  • קמעונאות – רק האנליטיים ישרדו!
  • לכל הפוסטים
E - COMMERCE
  • הפתרונות החדשניים של רשת וולמארט כדי להתמודד עם אתגר משלוחי המכירות באון ליין
  • מעצבים את עתיד הקמעונאות
  • קמעונאות ב”הפרעה”
  • לכל הפוסטים
מגמות בקמעונאות
  • וועידת הקמעונאות 2018 של מידע כנסים בשיתוף SINERGIA-GROUP
  • “מעצבים את עתיד עולם הצריכה” – מודלים אופרטיביים ליצרנים וקמעונאים
  • מגמות התנהגות קונים בענף הקוסמטיקה והתמרוקים 2017 -2020
  • “מניהול קטגוריה לקמעונאות ממוקדת קונים” – מודל CatMan 2.0™
  • לכל הפוסטים
משחק המכירות
  • וועידת הקמעונאות 2018 של מידע כנסים בשיתוף SINERGIA-GROUP
  • לכל הפוסטים
ניהול קטגוריות ו –TM
  • “מניהול קטגוריה לקמעונאות ממוקדת קונים” – מודל CatMan 2.0™
  • מה שמנהלי מותג צריכים לדעת על שיווק לקונים
  • מצגת על התנהגות קונים בענף הקוסמטיקה והטיפוח
  • PepsiCo ממנפת תובנות הקונים ליצירת מנהיגות בניהול קטגוריה
  • לכל הפוסטים
שיווק לקונים
  • מגמות התנהגות קונים בענף הקוסמטיקה והתמרוקים 2017 -2020
  • כנס OMNISHOPPER INTERNATIONAL בברצלונה – מודל HERO IMAGE של SKIM
  • כנס OMNISHOPPER INTERNATIONAL בברצלונה – חדשנות בשיווק לקונים בחברת לגו
  • “מניהול קטגוריה לקמעונאות ממוקדת קונים” – מודל CatMan 2.0™
  • לכל הפוסטים
שרשרת הפצה ומלאי
  • EDEN – המערכת החכמה שפיתחה וולמארט לשיפור איכות הטריות בשרשרת ההפצה
  • הפתרונות החדשניים של רשת וולמארט כדי להתמודד עם אתגר משלוחי המכירות באון ליין
  • שרשרת הפצה של הדור הבא בקמעונאות
  • מעצבים את עתיד הקמעונאות
  • לכל הפוסטים
ראשי » Trade Marketing » מה שמנהלי מותג צריכים לדעת על שיווק לקונים

מה שמנהלי מותג צריכים לדעת על שיווק לקונים

Sinergia Group Sinergia Group 5 בנובמבר 2017 21:33 סגור לתגובות על מה שמנהלי מותג צריכים לדעת על שיווק לקונים

בעבודתנו עם חברות מוצרי צריכה (CPG) עולים לעיתים קונפליקטים וניגודים בין תפיסות מנהלי המותג ותפיסות מנהלי השיווק לקונים (או ה – TM בחלק מהארגונים).
המאמר מתבסס על פוסט של OlgaYurovski – אחת המומחיות המובילות בתחום השיווק לקונים – והוא מוקדש למנהלי מותג המבקשים להבין טוב יותר את האתגרים השיווקיים בחנות, להסתכל על העסק שלהם דרך ה”עדשה של הקמעונאי והקונים שלו”.

1. שיווק הקונים הוא לא עוד “קופון” או “טקטיקה ליישום בחנות”
אם אתם מדברים עם מנהלי השיווק לקונים רק כאשר אתם צריכים ליישם קמפיין של קופונים בחנות או באתר של הקמעונאי, אתם לא ממנפים את הכישורים והתובנות הרבות שיש בד”כ למנהלי השיווק לקונים על הלקוח הקמעונאי והקונים שלו.
שיווק לקונים הוא אסטרטגיה שמפתחת את תוכנית האקטיבציה של המותג עם חשיבה מראש על משמעויות היישום אצל הקמעונאי.
ייתכן שיש למותג שלכם את המיצוב הטוב ביותר, את התכונות והיתרונות המשמעותיים ביותר, ומסע פרסום מדהים שפורט על כל הנימים הריגשיים, אבל אם אתם לא מצליחים לרתום את השותפים הקמעונאיים שלכם לשיתוף פעולה בנוגע להזמנות ומלאי מתאימים, להיקף החשיפה בחנות, למיקום התצוגות וקידום המוצרים שלכם בחנות, חלק גדול מההשקעה שלכם במותג ירד לטימיון.
כמו כן צריך לקחת כיום בחשבון גם את העובדה ששיווק לקונים מתייחס ל”קונה הרב ערוצי” (OMNISHOPPER), ולכו יש לו חשיבות רבה לא רק בחנות. רוב הלקוחות הקמעונאיים הם משווקים “רב-ערוציים”, שמצפים מהמותגים לתמוך בתקשורת עם הקונים שלהם לאורך כל מסלול הקניה.

2. לוחות הזמנים לתכנון פעילות קד”מ עם הקמעונאים הרבה יותר ארוכים מפי שאתם חושבים…
מדהים לראות כמה פעמים  עולה נושא זה על הפרק.
מתברר שלוקח זמן רב משלב הרעיון לשלב הביצוע בעולם הקמעונאות, וככל שהקמעונאי גדול יותר, כך זמן התכנון ארוך יותר. צוותי השיווק לקונים והמכירות צריכים להציג את התוכניות ללקוחות הקמעונאיים שלכם כמה חודשים מראש – לעיתים 3/6 חודשים מראש. לכן, תהליך התכנון השנתי של המותג שלכם צריך להתאים ללוח זמנים זה. האם אתם יודע מה עושים צוותי השיווק לקונים בהיעדר תכנון מראש? הם מניחים “הנחות” שתוכניות המותג תהינה דומות לאלו שבתקופה קודמת, והתוצאה היא “הימורים בטוחים” וחוסר חדשנות שיווקית בשטח.

3. וזמן ההשקה של מוצרים חדשים ארוך עוד יותר…

אם אתם רוצים להשיק מוצרים חדשים ביעילות, הצטרפו לצוות המכירות והשיווק לקונים לפגישות עם הלקוחות הקמעונאיים עוד לפני שאתם משקיעים במו”פ וחדשנות. קמעונאים רציניים מעוניינים להביע את ציפיותיהם בנוגע למגמות שהם צופים ומה התוכניות שלהם, ולוודא שהחדשנות שלכם מתאימה לחנויות ולקונים שלהם.
מוצרים שבפיתוח שלהם נלקחו בחשבון התובנות של הקמעונאים ייהנו משיתוף פעולה משמעותי ומהיר בהפצה, תצוגה ומכירה של מוצרים חדשים.

4. הבידול והייחוד של המותג שלכם לא בהכרח יהיו המוקד של קמפיין השיווק לקונים
בעוד מסעות הפרסום שלכם עובדים קשה כדי לבסס את נכסיות המותג ולקדם את המודעות למותג שלכם, לשיווק לקונים יש “משימה” אחרת.
שיווק לקונים מתמקד לעתים קרובות ביחס ההמרה ממבקרים לקונים, או בדרכים להניע את הקונים לשים את המותג שלכם בסל הקניות שלהם. יש לנו 3 עד 7 שניות להשפיע על החלטת הקניה מול המדף, לכן אנו מתמקדים בדרכים יצירתיות לקריאה לפעולה, לפישוט תהליך הבחירה, ויצירת דחיפות לקנות כאן, כעת, בנקודת הזמן הנוכחית….
בנוסף, קמפיינים של שיווק לקונים כוללים לעתים קרובות מגוון רחב של מוצרים משלימים, ולכן מיקוד התקשורת השיווקית הוא על “הפתרון לקונה” (למשל, חסכון בזמן או כסף), ולא על הבידול והחוזקות של מותג בודד.

5. למשווקים לקונים יש רשת “בעלי עניין” מורכבת מאוד וקשה מאוד לניהול
שלא כמו מנהלי מותג אשר בדרך כלל פועלים כלקוח פנימי, למנהלי השיווק לקונים יש לקוחות פנימיים וחיצוניים רבים שהם צריכים לרצות: מנהלי המותגים, מערך המכירות, אנליסטים, גורמים פיננסיים, יועצים משפטיים, צוותי השיווק הסחר והמיסחור של הקמעונאים ואף מנהלי החנויות. לא כולם יכולים להיות מרוצים, וזה מלחיץ לפעמים, אבל הטובים שביניהם יודעים כיצד לבנות קונצנזוס וליישם בהצלחה את התוכניות.

6. ה” לוק אנד פיל” של חומרי ה- POS שלך הוא לעתים קרובות לא נושא לדיון
כמה מנהלי מותג לא מבינים עד כמה לקמעונאים לא ממש אכפת איך הם נראים . הסגנון שמנחה את הפרסום של הקמעונאים לא ממש לוקח בחשבון את צבעי וסגנון המותג שלכם. צריך לקבל בהבנה סדרי עדיפויות אלו.

Sinergia Group

Sinergia Group |להציג את כל הפוסטים של Sinergia Group


« פוסט קודם
פוסט הבא »

All About Retail הוא בלוג שהקמנו במטרה ליצור מאגר של ידע ומידע עדכני לגבי מגמות, חידושים ותהליכים בעולם הקמעונאות ומוצרי הצריכה.

נשמח להתייחסות, תגובות, ורעיונות שלכם, העוסקים בעולמות התוכן הרלבנטיים.

אם אתם רוצים לקבל עדכון כאשר מתפרסם פוסט חדש אנא השאירו פרטיכם
קטגוריות
  • BI וביג דאטה בקמעונאות
  • E – COMMERCE
  • Retail Disruption
  • Trade Marketing
  • בינה מלאכותית בקמעונאות
  • המחרה
  • טכנולוגיה קמעונאית בענן
  • כללי
  • מגמות בקמעונאות
  • מכירות קמעונאיות
  • משחק המכירות
  • ניהול מלאי
  • ניהול קטגוריות ו –TM
  • קמעונאות
  • שיווק לקונים
  • שיווק קמעונאי
  • שרשרת הפצה ומלאי
Sinergia Group

מגזין מאי 2017

מגזין אוגוסט 2016

מגזין יוני 2016

קטגוריות
  • BI וביג דאטה בקמעונאות
  • E – COMMERCE
  • Retail Disruption
  • Trade Marketing
  • בינה מלאכותית בקמעונאות
  • המחרה
  • טכנולוגיה קמעונאית בענן
  • כללי
  • מגמות בקמעונאות
  • מכירות קמעונאיות
  • משחק המכירות
  • ניהול מלאי
  • ניהול קטגוריות ו –TM
  • קמעונאות
  • שיווק לקונים
  • שיווק קמעונאי
  • שרשרת הפצה ומלאי
יצירת קשר

ארזה בן אמי ארמה

054-4456103
arza@sinergia-group.co.il
אודות Sinergia Group
Sinergia Group מתמחה בעולם הקמעונאות וההפצה - בייעוץ אסטרטגי, הדרכה, פיתוח וליווי מערכי סחר, שיווק, מכירות ותפעול בתחומים הבאים:
  • ניהול חנויות ורשתות
  • תכנון וניהול קטגוריות
  • ניהול שרשרת הפצה
  • תכנון אופטימלי של מלאי והזמנות חכמות
  • תכנון וניהול מבצעים
  • תכנון מגוון ופלנוגרמות
  • Shopper Marketing שיווק לקונים ב"מסלול הקניה השלם"
  • ניהול מערך מכירות
בין לקוחותינו רשתות קמעונאיות מובילות בישראל בכל הענפים, ספקים גדולים ובינוניים, יבואנים ומפיצים
Aplicatzia Software House LTD
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס