סינרגיה בלוג
  • בלוג
  • אתר Sinergia Group
  • בלוג
  • אתר Sinergia Group
BI וביג דאטה בקמעונאות
  • כיצד יכולה תשתית רשת מבוססת ענן לשפר את חוויית הלקוח ולתמוך במעבר דיגיטלי חלק בחנות הפיזית
  • קמעונאות – רק האנליטיים ישרדו!
  • לכל הפוסטים
E - COMMERCE
  • הפתרונות החדשניים של רשת וולמארט כדי להתמודד עם אתגר משלוחי המכירות באון ליין
  • מעצבים את עתיד הקמעונאות
  • קמעונאות ב”הפרעה”
  • לכל הפוסטים
מגמות בקמעונאות
  • וועידת הקמעונאות 2018 של מידע כנסים בשיתוף SINERGIA-GROUP
  • “מעצבים את עתיד עולם הצריכה” – מודלים אופרטיביים ליצרנים וקמעונאים
  • מגמות התנהגות קונים בענף הקוסמטיקה והתמרוקים 2017 -2020
  • “מניהול קטגוריה לקמעונאות ממוקדת קונים” – מודל CatMan 2.0™
  • לכל הפוסטים
משחק המכירות
  • וועידת הקמעונאות 2018 של מידע כנסים בשיתוף SINERGIA-GROUP
  • לכל הפוסטים
ניהול קטגוריות ו –TM
  • “מניהול קטגוריה לקמעונאות ממוקדת קונים” – מודל CatMan 2.0™
  • מה שמנהלי מותג צריכים לדעת על שיווק לקונים
  • מצגת על התנהגות קונים בענף הקוסמטיקה והטיפוח
  • PepsiCo ממנפת תובנות הקונים ליצירת מנהיגות בניהול קטגוריה
  • לכל הפוסטים
שיווק לקונים
  • מגמות התנהגות קונים בענף הקוסמטיקה והתמרוקים 2017 -2020
  • כנס OMNISHOPPER INTERNATIONAL בברצלונה – מודל HERO IMAGE של SKIM
  • כנס OMNISHOPPER INTERNATIONAL בברצלונה – חדשנות בשיווק לקונים בחברת לגו
  • “מניהול קטגוריה לקמעונאות ממוקדת קונים” – מודל CatMan 2.0™
  • לכל הפוסטים
שרשרת הפצה ומלאי
  • EDEN – המערכת החכמה שפיתחה וולמארט לשיפור איכות הטריות בשרשרת ההפצה
  • הפתרונות החדשניים של רשת וולמארט כדי להתמודד עם אתגר משלוחי המכירות באון ליין
  • שרשרת הפצה של הדור הבא בקמעונאות
  • מעצבים את עתיד הקמעונאות
  • לכל הפוסטים
ראשי » המחרה » רוצים ארגון קמעונאי משגשג? התמקדו בגישות המחרה אפקטיביות

רוצים ארגון קמעונאי משגשג? התמקדו בגישות המחרה אפקטיביות

Sinergia Group Sinergia Group 29 ביולי 2017 19:59 סגור לתגובות על רוצים ארגון קמעונאי משגשג? התמקדו בגישות המחרה אפקטיביות

בעולם הקמעונאות, הבחירה בגישות תמחור המתאימות לאסטרטגיה העיסקית היא משימה מורכבת ובעלת חשיבות מרובה. ההחלטה על תג המחיר שאתה רוצה לגבות מהלקוחות שלך עבור המוצרים שלך היא צעד משמעותי להגדרת אסטרטגיית התמחור בטווח הארוך.

יש כמה שיטות תמחור ועקרונות פעולה שיסייעו לקבלת החלטה מושכלת.

ניתן לחלק את שיטות התמחור לשתי קבוצות עיקריות:

  • גישות מוכוונות עלות
  • גישות מוכוונות שוק

כל גישה כוללת מספר שיטות תמחור אשר יפורטו להלן.

גישות מוכוונות עלות

בגישה זו עלות המוצרים משמשת בסיס לקביעת המחיר של המוצר הסופי. היתרון העיקרי של גישה זו הוא שהמחירים מכסים את כל העלויות, ומוסיפים ישירות לרווח. מנגד, גישה זו לא מתייחסת לגורמים בשוק כמו התחרות, הביקוש הממשי של הצרכנים והערך הנתפס. גישת תמחור מוכוונת עלות כוללת את השיטות הבאות:

1.המחרת COST PLUS

זוהי כנראה שיטת התמחור הפשוטה ביותר, החברה מוסיפה אחוז ייקור לעלות המוצר הכוללת, ובכך מתקבל המחיר. הרווח הוא אחוז הרווח מחושב על העלות הכוללת. למשל, אם העלות של המוצר הוא 10 ₪ והחברה מצפה לרווח של 10 אחוזים, אז מחיר המכירה יהיה 11 ₪.

2. המחרת מרווח MARK-UP

המחרת מרווח מחושבת כאחוז ממחיר המכירה. אם עלות המוצר היא 10 ₪ והחברה רוצה להרוויח 20% במכירתו החישוב מתבצע כך:

המרווח-1/עלות המוצר= מחיר

ובמקרה שלפנינו

10/1-0.20=12.5 

3. המחרת החזר השקעה 

שיטת תמחור זו מתמקדת ב – ROI (החזר ההשקעה) המצופה ממכירת הסחורות. נניח שהעסק השקיע 100,000 ₪ ומצפה ל – 20 אחוז החזר השקעה (20,000 ₪).

המחיר מחושב כך:

   מספר יחידות המוצר /(אחוז החזר השקעה x הון מושקע)+עלות המוצרים= מחיר הפריט

100,000/(0.20*100,000) +100,000= 12

גישות מוכוונות שוק

כפי שהשם מרמז, המחיר בשיטות אלה מחושב על פי תנאי השוק השונים. תמחור מוכוון שוק מייצג באופן יותר אפקטיבי ומדויק את המחיר שהצרכן מוכן לשלם ו”מדבר” ישירות ללקוחות. יחד עם זאת, גישה זו דורשת מחקר שוק כדי לבסס את גורמי שוק הרלבנטיים כקווי עזר לתמחור מוצלח.

1.המחרת ערך נתפס

במקרה זה, העסק קובע את המחיר באופן המבוסס על התפיסה של הלקוח את הצעתו. שיטת תמחור זו מתבססת על כל המרכיבים הנוספים של תמהיל השיווק (מוצר, מקום, קידום) כדי להשפיע על הלקוחות.

לדוגמה, לקוח קונה סמרטפון יקר של אפל למרות שיש בשוק סמרטפונים הרבה יותר זולים. הסיבה להחלטה זו טמון בכך שלאפל יש ערך נתפס שבגללו הלקוח מוכן לשלם יותר – עבור איכות טובה יותר, עמידות או אולי סמל סטטוס.

2. המחרת ערך

העיקרון הבסיסי כאן הוא אספקת מוצרים במחיר נמוך יחסית עם רמות איכות גבוהות. הרעיון הוא למצוא דרכים להוזיל את עלות הייצור בפרמטרים פחות חשובים, ללא התפשרות על הערכים שחשובים ללקוח.

3. המחרה לפי התחרות

העסק לוקח בחשבון את המחירים של המתחרים הישירים שלו ומשתמש בהם כבסיס לקביעת המחירים שלו. ניתן לחלק שיטת המחרה זו לשלוש תת-קבוצות:

    1. קביעת מחיר זהה – קביעת מחיר כמו זה של המתחרה הגדול ביותר
    2. קביעת מחיר פרימיום – קביעת מחיר קצת יותר גבוה, בדרך כלל כיוון שלמוצר יש תכונות נוספות שאין למוצר של המתחרה
    3. קביעת מחיר דיסקאונט – מחיר קצת יותר נמוך לעיתים כיוון שלמוצר חסרות תכונות שיש למוצר של המתחרה

4. תמחור דיפרנציאלי

תמחור דיפרנציאלי משמש במקרים שבהם עסקים גובים עבור אותו מוצר או שירות מחירים שונים מקבוצות שונות של לקוחות.שיטת תמחור זו תלויה בגורמים כגון מיקום, זמן, מוצר, שמשפיעים על המחיר של הממוצר. 

לסיכום

קביעת מחיר המוצרים מושפעת על ידי גורמים שונים כגון: העלויות הישירות של המוצר עצמו, עלויות התפעול של העסק, התחרות, קהלי היעד, הערך הנתפס של המוצר, מחזור החיים שלו ועוד.

יש מגוון רחב של אפשרויות לבחירת שיטת תמחור המתאימות ביותר לצרכי כל עסק. כל עסק קמעונאי יכול לאמץ את אחת שיטות  התמחור בהתאם לאופי העסק ומטרותיו. 

המחרה
Sinergia Group

Sinergia Group |להציג את כל הפוסטים של Sinergia Group


« פוסט קודם
פוסט הבא »

All About Retail הוא בלוג שהקמנו במטרה ליצור מאגר של ידע ומידע עדכני לגבי מגמות, חידושים ותהליכים בעולם הקמעונאות ומוצרי הצריכה.

נשמח להתייחסות, תגובות, ורעיונות שלכם, העוסקים בעולמות התוכן הרלבנטיים.

אם אתם רוצים לקבל עדכון כאשר מתפרסם פוסט חדש אנא השאירו פרטיכם
קטגוריות
  • BI וביג דאטה בקמעונאות
  • E – COMMERCE
  • Retail Disruption
  • Trade Marketing
  • בינה מלאכותית בקמעונאות
  • המחרה
  • טכנולוגיה קמעונאית בענן
  • כללי
  • מגמות בקמעונאות
  • מכירות קמעונאיות
  • משחק המכירות
  • ניהול מלאי
  • ניהול קטגוריות ו –TM
  • קמעונאות
  • שיווק לקונים
  • שיווק קמעונאי
  • שרשרת הפצה ומלאי
Sinergia Group

מגזין מאי 2017

מגזין אוגוסט 2016

מגזין יוני 2016

קטגוריות
  • BI וביג דאטה בקמעונאות
  • E – COMMERCE
  • Retail Disruption
  • Trade Marketing
  • בינה מלאכותית בקמעונאות
  • המחרה
  • טכנולוגיה קמעונאית בענן
  • כללי
  • מגמות בקמעונאות
  • מכירות קמעונאיות
  • משחק המכירות
  • ניהול מלאי
  • ניהול קטגוריות ו –TM
  • קמעונאות
  • שיווק לקונים
  • שיווק קמעונאי
  • שרשרת הפצה ומלאי
יצירת קשר

ארזה בן אמי ארמה

054-4456103
arza@sinergia-group.co.il
אודות Sinergia Group
Sinergia Group מתמחה בעולם הקמעונאות וההפצה - בייעוץ אסטרטגי, הדרכה, פיתוח וליווי מערכי סחר, שיווק, מכירות ותפעול בתחומים הבאים:
  • ניהול חנויות ורשתות
  • תכנון וניהול קטגוריות
  • ניהול שרשרת הפצה
  • תכנון אופטימלי של מלאי והזמנות חכמות
  • תכנון וניהול מבצעים
  • תכנון מגוון ופלנוגרמות
  • Shopper Marketing שיווק לקונים ב"מסלול הקניה השלם"
  • ניהול מערך מכירות
בין לקוחותינו רשתות קמעונאיות מובילות בישראל בכל הענפים, ספקים גדולים ובינוניים, יבואנים ומפיצים
Aplicatzia Software House LTD
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס