אמזון תהיה קמעונאית המזון האמריקנית הגדולה ביותר ב -2030 ותעבור את וולמארט, בעקבות הרכישה של רשת Whole Foods ב- 13.7 מיליארד דולר. כך צופה Brittain Ladd, מנכ”ל אמזון לשעבר שעבד על הההתרחבות הגלובלית של AmazonFresh, זרוע הקמעונאות המזון המקוונת של ענקית הקמעונאות, בראיון ל- GeekWire.
אמזון יכולה להציג טכנולוגיה חדשה למעקב אחר פריטים וטראפיק של קונים בחנויות Whole Foods כדי לאסוף נתונים אלה. הדבר יכול לאפשר לאמזון לייצר מותג פרטי ממוקד על פי העדפות הקונים, למקסם את המשיכה של שירות המשלוחים של AmazonFresh, ואפילו לעצב פורמטים של חנויות חדשות התואמות את צרכי הקונים השונים.
Ladd הציג כמה תחזיות על האופן שבו אמזון תמשיך להשתלט על ענף קמעונאות המזון:
1. בעקבות הרכישה אמזון תהנה מגישה חדשה למגוון רחב של נתוני קניות בחנויות ובעולם המזון ספציפית. Ladd הציע לאמזון לבלות את השנה הראשונה של הרכישה באיסוף תובנות על העדפות הצרכן ותפעול מערך הקמעונאות בתחום המזון כדי לגבש אסטרטגיה מקיפה בנושא.
אמזון תשתמש ב – Whole Foods לבניית אמון הצרכן ב – AmazonFresh. Ladd מעריך שאמזון תנסה לבנות מוניטין של אספקת תוצרת טרייה, באיכות גבוהה באופן קבוע בחנויות Whole Foods, ולאחר מכן, באמצעות AmazonFresh.
זוהי מטרה חשובה, כי המכשול העיקרי עבור להזמנות מזון באינטרנט הוא שהצרכנים לעתים קרובות מעדיפים לבחון את איכות וטריות התוצרת שהם קונים. אם הצרכנים יסמכו על כך שהם מקבלים את אותה איכות של מוצרים כמו בחנויות Whole Foods באמצעות AmazonFresh, סביר להניח שזה יפתור את הבעיה.
2. הצגת מספר פורמטים שונים של חנויות כדי למקסם את הערך. לאד מאמין שאמזון תציג מגוון של פורמטים חדשים של חנויות, כולל פורמט 365 של “Whole Foods”, כמו גם drive-thru pickup עבור AmazonFresh. פתיחת חנויות 365, אשר מציעות מחירים זולים יותר הוא חלק בלתי נפרד במלחמת חנויות המזון המתמשכת עם Walmart, Lidl ו- Aldi. Ladd גם הציע כי 365 חנויות יכול תכונה אמזון עבור הטכנולוגיה, אשר יכול להוזיל את עלויות התפעול, דבר שעלול להוביל לחיסכון נוסף עבור הצרכנים.
Whole Food. 3 תעבור בסופו של דבר מיתוג מחדש כדי להתמקד באמזון. זה יעזור לקשור כל חנויות מזון לתוך אמזון של אי פעם הולך וגדל של מונוליום מסחר אלקטרוני שיכלול הזרמת וידאו, הלבשה, הקמעונאי המקוון הקמעונאי, ועוד. עם כל הענפים האלה ממותגים יחד, אמזון יכולה להיות one-stop-shop עבור הצרכנים, פוטנציאל לסייע לה להיות הראשון אי פעם טריליון דולר החברה.