סינרגיה בלוג
  • בלוג
  • אתר Sinergia Group
  • בלוג
  • אתר Sinergia Group
BI וביג דאטה בקמעונאות
  • כיצד יכולה תשתית רשת מבוססת ענן לשפר את חוויית הלקוח ולתמוך במעבר דיגיטלי חלק בחנות הפיזית
  • קמעונאות – רק האנליטיים ישרדו!
  • לכל הפוסטים
E - COMMERCE
  • הפתרונות החדשניים של רשת וולמארט כדי להתמודד עם אתגר משלוחי המכירות באון ליין
  • מעצבים את עתיד הקמעונאות
  • קמעונאות ב”הפרעה”
  • לכל הפוסטים
מגמות בקמעונאות
  • וועידת הקמעונאות 2018 של מידע כנסים בשיתוף SINERGIA-GROUP
  • “מעצבים את עתיד עולם הצריכה” – מודלים אופרטיביים ליצרנים וקמעונאים
  • מגמות התנהגות קונים בענף הקוסמטיקה והתמרוקים 2017 -2020
  • “מניהול קטגוריה לקמעונאות ממוקדת קונים” – מודל CatMan 2.0™
  • לכל הפוסטים
משחק המכירות
  • וועידת הקמעונאות 2018 של מידע כנסים בשיתוף SINERGIA-GROUP
  • לכל הפוסטים
ניהול קטגוריות ו –TM
  • “מניהול קטגוריה לקמעונאות ממוקדת קונים” – מודל CatMan 2.0™
  • מה שמנהלי מותג צריכים לדעת על שיווק לקונים
  • מצגת על התנהגות קונים בענף הקוסמטיקה והטיפוח
  • PepsiCo ממנפת תובנות הקונים ליצירת מנהיגות בניהול קטגוריה
  • לכל הפוסטים
שיווק לקונים
  • מגמות התנהגות קונים בענף הקוסמטיקה והתמרוקים 2017 -2020
  • כנס OMNISHOPPER INTERNATIONAL בברצלונה – מודל HERO IMAGE של SKIM
  • כנס OMNISHOPPER INTERNATIONAL בברצלונה – חדשנות בשיווק לקונים בחברת לגו
  • “מניהול קטגוריה לקמעונאות ממוקדת קונים” – מודל CatMan 2.0™
  • לכל הפוסטים
שרשרת הפצה ומלאי
  • EDEN – המערכת החכמה שפיתחה וולמארט לשיפור איכות הטריות בשרשרת ההפצה
  • הפתרונות החדשניים של רשת וולמארט כדי להתמודד עם אתגר משלוחי המכירות באון ליין
  • שרשרת הפצה של הדור הבא בקמעונאות
  • מעצבים את עתיד הקמעונאות
  • לכל הפוסטים
ראשי » Retail Disruption » מי שחושב שקמעונאות זה (עדיין…) LOW -TECHׁ טועה

מי שחושב שקמעונאות זה (עדיין…) LOW -TECHׁ טועה

Sinergia Group Sinergia Group 25 ביוני 2017 9:07 סגור לתגובות על מי שחושב שקמעונאות זה (עדיין…) LOW -TECHׁ טועה

קריאה לחשיבה מחודשת על תפיסת עולם הקמעונאות בישראל

את המאמר הזה כתבנו לפני כשנה. אכן יש תהליכים וארגונים שערכו שינויי תפיסה אסטרטגיים במהלך השנה הנוכחית, אך לצערנו, מרביתם עדיין שבויים באותם תפיסות שמוצגות במאמר, ולא השכילו לבצע שינויים אסטרטגיים חיוניים כדי לשרוד ולהתמודד בהצלחה באתגרי עולם הקמעונאות כיום.

אנחנו מביאים את המאמר בנוסח שפורסם לפני כשנה, ואתם תשפטו מה השתנה….

הקמעונאות נתפסה משך שנים רבות כענף LOW- TECH. תפיסה זו השפיעה על האסטרטגיה הכוללת של הרשתות הקמעונאיות ביחס ל:

א. איכות כוח האדם המועסק בענף – עובדים שמרביתם ללא הכשרה והשכלה פורמלית, משתכרים שכר מינימום, השקעה מועטה ברווחת העובדים ובפיתוח שלהם, שחיקה ורמת תחלופה גבוהה. והתוצאה –  ענף הקמעונאות נחשב לאחד הענפים שבו הפריון – דהיינו, המכירות שמייצר כל עובד הינו בין הנמוכים ביותר במשק הישראלי וגם בהשוואה ל – OECD.

ב. ההשקעות הטכנולוגיות – בענפי הקמעונאות השונים השקיעו משך שנים רבות השקעה מאוד מסיבית בתשתיות יקרות מאוד ולא גמישות – קופות רושמות, מערכות ERP תפעוליות, מערכות CRM, ויישומים מוגבלים של BI בעיקר לדרג הניהולי במטה.

דרג הניהול בחנויות היה אחרון להחשף למידע ניהולי חיוני בזמן אמת, לא ציידו אותו ביישומים פונקציונליים חשובים, ולרוב גם לא שיתפו אותו בחשיבה על איפיון הפיתוחים הטכנולוגיים הרלבנטיים עבורו. הגישה היתה לרוב – “השכל נמצא במטה. אתם בשטח רק תקפידו לבצעו את ההנחיות.”

ג. סטנדרטיזציה של המגוון והמסחור בחנויות – ללא התאמה לקהל הקונים הייחודי של כל חנות ואזור ולצרכיו.

כמובן, כשפועלים על פי אסטרטגיה זו, לא ניתן לצפות לחוויית קניה יוצאת דופן, ולקהל של קונים שבעי רצון ונאמנים לחנות/לרשת.

אבל השנים האחרונות מהוות מהפיכה של ממש בקמעונאות – השינויים בציפיות ובהתנהגות הקונים, ההתפתחות המהירה של המסחר האלקטרוני, במקביל להתעצמות התחרות בשוק, הביאה לשחיקה משמעותית ברווחיות של רשתות קמעונאיות גדולות ומובילות.

רשתות רבות בחרו באסטרטגיה של הורדת מחירים כדרך להישרדות בשוק, ולא השכילו עדיין להבין שהאסטרטגיה שלהן צריכה להשתנות באופן בסיסי – מתפיסת הקמעונאות כענף LOW TECH לתפיסת של הקמעונאות כענף דינאמי ומתחדש, עם ערוצי קניה מגוונים, שמשתלבות בו טכנולוגיות מתקדמות גם במרחב הפיזי של החנות, המאפשרות לייצר חוויית קניה ייחודית ופרסונלית לקונים– כל אלו תוך העצמה משמעותית של הדרג הניהולי בשטח -בחנויות.

1. ניהול המשאב האנושי

 2. ניהול חווית קניה ייחודית

יש צורך לפתח חוויית קניה ייחודית לכל רשת ואף לכל חנות ברשת, שכוללת שילוב אופטימלי של החוויה האנושית, חווית המסחור והמגוון וחוויית המחיר.

לשם כך צריך להבין את מאפייני הקונים ו”משימת הקניה” שלהם בכל חנות על ידי:

<iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/Q-Q6ebQRgyo” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

Sinergia Group

Sinergia Group |להציג את כל הפוסטים של Sinergia Group


« פוסט קודם
פוסט הבא »

All About Retail הוא בלוג שהקמנו במטרה ליצור מאגר של ידע ומידע עדכני לגבי מגמות, חידושים ותהליכים בעולם הקמעונאות ומוצרי הצריכה.

נשמח להתייחסות, תגובות, ורעיונות שלכם, העוסקים בעולמות התוכן הרלבנטיים.

אם אתם רוצים לקבל עדכון כאשר מתפרסם פוסט חדש אנא השאירו פרטיכם
קטגוריות
  • BI וביג דאטה בקמעונאות
  • E – COMMERCE
  • Retail Disruption
  • Trade Marketing
  • בינה מלאכותית בקמעונאות
  • המחרה
  • טכנולוגיה קמעונאית בענן
  • כללי
  • מגמות בקמעונאות
  • מכירות קמעונאיות
  • משחק המכירות
  • ניהול מלאי
  • ניהול קטגוריות ו –TM
  • קמעונאות
  • שיווק לקונים
  • שיווק קמעונאי
  • שרשרת הפצה ומלאי
Sinergia Group

מגזין מאי 2017

מגזין אוגוסט 2016

מגזין יוני 2016

קטגוריות
  • BI וביג דאטה בקמעונאות
  • E – COMMERCE
  • Retail Disruption
  • Trade Marketing
  • בינה מלאכותית בקמעונאות
  • המחרה
  • טכנולוגיה קמעונאית בענן
  • כללי
  • מגמות בקמעונאות
  • מכירות קמעונאיות
  • משחק המכירות
  • ניהול מלאי
  • ניהול קטגוריות ו –TM
  • קמעונאות
  • שיווק לקונים
  • שיווק קמעונאי
  • שרשרת הפצה ומלאי
יצירת קשר

ארזה בן אמי ארמה

054-4456103
arza@sinergia-group.co.il
אודות Sinergia Group
Sinergia Group מתמחה בעולם הקמעונאות וההפצה - בייעוץ אסטרטגי, הדרכה, פיתוח וליווי מערכי סחר, שיווק, מכירות ותפעול בתחומים הבאים:
  • ניהול חנויות ורשתות
  • תכנון וניהול קטגוריות
  • ניהול שרשרת הפצה
  • תכנון אופטימלי של מלאי והזמנות חכמות
  • תכנון וניהול מבצעים
  • תכנון מגוון ופלנוגרמות
  • Shopper Marketing שיווק לקונים ב"מסלול הקניה השלם"
  • ניהול מערך מכירות
בין לקוחותינו רשתות קמעונאיות מובילות בישראל בכל הענפים, ספקים גדולים ובינוניים, יבואנים ומפיצים
Aplicatzia Software House LTD
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס