ניהול היישומים בענן הוא כבר לא רק אופנה או מגמה שולית בעולם הקמעונאות. באופן גובר והולך ארגונים מתבססים על יישומים בענן כדי לפתור את האתגרים החשובים ביותר של הקמעונאות על פני כל הפונקציות שלה.
הענן הופך פרדיגמה הליבה לטכנולוגיה העסקית, עם הבטחה שאפתנית של –
“אפס השקעה בתשתיות – הכל רק SAAS(SOFTWARE AS A SERVICE)“
כדי לספק את ההבטחה הזו, מערכות ה – IT הקמעונאיות יצטרכו לפתח סט חדש של יכולות – שונות מאוד מאופן הפעולה המסורתי שלהן:
- גישה חדשה לגבי ניהול מערכות היחסים בארגון
- כלי ארכיטקטורת מידע ואופרציה חדשים, תוך אינטגרציה, יישום ופיתוח מתמשכים
- ניהול ספקים חדשים ליצירת אופטימיזציה של משאבי הענן
איפה כדאי להתחיל? היכן להתמקד? התשובות תלויות מאוד באופי הארגון.
יתרונות
מהירות/קיצור זמנים
- זמן פיתוח והטמעה מהירים
- עדכון גרסאות במהירות
הפחתת עלויות ונוחות ניהול
- פתרונות מבוססי-ענן דורשים הרבה פחות השקעות הון בתשתיות IT
מודל תמחור לפי שימוש משתלב היטב בעונתיות הקמעונאית
- החלפת תשתית מורכבת במודלים פשוטים לניהול
הנמכת חסמים לחדשנות
- הגדלת חדשנות על ידי יכולת ניהול מספר פרוייקטים במקביל
מדרגיות וגמישות
- יכולת הוספת ערוצים חדשים , חנויות, או מרכזי הפצה בקלות רבה, זמן יישום קצר משמעותית מכפי שהארכיטקטורה המסורתית צריכה