שרשרת ההפצה הקמעונאית של הדור הבא מתפתחת מהמודל המסורתי של סדרה של קישורים ליניאריים, בדידים, לא מסונכרנים, לרשת של שותפי סחר מחוברים יותר באופן הרמוני.
לשרשרת האספקה של הדור הבא יש שלושה מאפיינים ברורים: היא דיגיטלית, פועלת על פי דרישה (ביקוש) והיא תמיד ON.
הופעתה של שרשרת האספקה הדיגיטלית
העולמות הפיזי והדיגיטלי משתלבים ומשנים את שרשרת האספקה המסורתית הליניארית לשרשרת מקושרת, לומדת, וזריזה.
המהפכה הדיגיטלית כבר בעיצומה והיא מונעת על ידי התקדמות דרמטית של כוח המחשוב ואחסון המידע. כיום אפשר להגיע לנתונים מקיפים של כל שרשרת האספקה, ושרשראות אספקה של הדור הבא ינצלו מגמה זו ויפתחו יכולות דיגיטליות חדשות, כולל שימוש בחיישנים ואינטליגנציה מלאכותית. נתונים זמינים אלו מספקים את הבסיס לנראות בזמן אמת של המלאי ושיתוף במידע, כדי לנהל את השרשרת באופן פרואקטיבי.
דרישות הלקוח גוברות
על פי דוח שפורסם על ידיDeloitte המהפכה הדיגיטלית משנה באופן יסודי גם את התנהגות הצרכנים. צרכנים מרגישים נוחות בשימוש בטכנולוגיה, כולל בטכנולוגיות שמייעלות את העסקאות המקוונות. מערך מדהים של מידע על הרכישות נמצא כעת בהישג ידם של הצרכנים: אישורים דיגיטליים, עדכוני סטטוס על המשלוחים, מעקב אחר המידע, והוכחת המסירה הם כמה דוגמאות לכך.
הצרכנים הופכים להיות תובעניים יותר ומצפים מהקמעונאים והספקים למחזורי שירות קצרים, עלויות נמוכות יותר, שקיפות, ואחריות תאגידית. אספקה ביום הבא איננה נחשבת עוד לשירות פרימיום אשר הלקוחות מוכנים לשלם עבורו. אספקה באותו יום הופכת לנפוצה יותר ויותר.
המשמעות לשרשרת האספקה היא אתגר לביצוע מושלם, יעיל, ותוך שקיפות אם היא רוצה לעמוד בציפיות ההולכות וגוברות.